La Fundació Plegadis participa dels Seguiments d’ocells a l’Estany d’Ivars-Vila-sana

L’estany d’Ivars-Vila-sana està situat a la comarca del Pla d’Urgell a Lleida. Constitueix una de les obres de restauració mediambiental més ambicioses fetes a casa nostra. Convertint-se actualment en un dels estanys d’aigua dolça més grans de Catalunya.

Des de l’any 2006, en el qual es va començar les tasques de reinundació, s’estan duent a terme diversos seguiments biològics per tal de valorar la seva evolució, entre ells destaca els seguiments d’ocells per la seva utilitat i persistència. Gran part dels estudis estan fets a partir de l’anellament científic d’ocells. Des de aquest any 2018, la Fundació Plegadis participa i co-organitza aquest estudis a traves dels valors científics, educatius i divulgatius que genera l’anellament.

Al llarg de les jornades de seguiment de la migració de tardor s’anellat més de 1.000 ocells entre els quals destaca l’anellament d’un mosquiter siberià (Phylloscopuscollybitatristis) petit ocells de 7 grams que provinent de les zones siberianes, hauria de passar l’hivern a sud-oest asiàtic, però que degut a un error de navegació, ha anat a parar a terres catalanes

Publicat el 14/12/2018