FESTA DE LA PLANTADA 2022

El passat 19 de juny es va celebrar la Festa de la Plantada de l'Arròs a La Ràpita, la 1era post-Covid, recuperant la normalitat d'anys enrere. En concret les activitats es van fer a l'Aula de la Fundació Plegadis, on a mes de participar activament, de la mà d'experts plantadors, de la plantada de les garbes d'arròs, es poder participar de les diverses activitats/tallers que es feien a l'aula, on es podien descobrir parts dels projectes d'estudi i conservació de fauna i ecosistemes s'estan fent.

Per grups es van poder observar i participar de les tasques de treball a l'arrossar, amb els 1er treball gràcies als cavalls, recollida de garbes i posterior plantat allà on calgués. Una nets i havent gaudint i descobert el treball en directe al fang de l’arrossar, es van iniciar la visita als diferents projectes que es fan a l’entorn de l’aula de la Fundació, alhora que un nou grup anava cap els camps d’arròs.

Es poder observar anellament científic d'ocells, seguiment del projecte que tenim a l'Aula amb caixes-nius, projecte Noctua amb un bon ventall de les espècies de "mussols" que tenim a Catalunya, la biologia de les anguiles.....

L'objectiu final es poder donar a conèixer l'estreta i necessària relació que tenen els arrossars i la seva gestió en els ecosistemes deltaics, per tant, un bon estat de conservació dels mateixos repercutirà positivament sobre la fauna del Delta de l'Ebre.

Una vegada més agrair l'inestimable ajut de l'equip de Voluntariat de la Fundació Plegadis, la col·laboració de la Cooperativa d’Arròs Montsià i JM. Torras, J.Claramunt i J.Antó per la donació dels material fotogràfic que documenta perfectament el transcurs de la jornada.

Publicat el 26/06/2022