Resum de la Festa de la Planta

El passat dissabte 19 de juny, es va poder tornar a celebrar a Sant Carles de la Ràpita la tradicional Festa de la Plantada, en concret a l'entorn privilegiat que comporta l'Aula de la Fundació Plegadis. Sempre respectant les limitacions imposades per les mesures anticovid (inscripció prèvia obligatòria, grups màxims de 30 visitants, totes les activitats a l'exterior, aïllament dels grups…) es van poder fer en 3 torns la visita a la Festa.

A més de poder escoltar les explicacions de l'equip de plantadors i veure com treballaven ells i els animals que els ajudaven, tots aquells que varen voler, van entrar a l'arrossar i tastar l'experiència màgica de xafar fang i sentir-se participes de les tasques tradicionals de treball de l'arròs.
Una vegada ben nets/netes, es van visitar els diversos projectes de la Fundació com són l'anellament d'ocells, projecte Noctua amb la majoria d'espècies de "mussols" de Catalunya, projecte d'Estudi de la Tortuga d'Estany, projecte amb caixes-niu...) , ajudant a aconseguir un dels objectius d'aquesta Festa, donar conèixer que l'arrossar a més de ser una font important de producció d'aliment, també és un ecosistema viu i part essencial de les xarxes tròfiques del Delta de l'Ebre.

Finalment es va celebrar un taller de degustació de cuina deltaica, amb producte de proximitat i receptes locals.

Donar les gràcies a tots els Voluntaris de la Fundació Plegadis i l'extraordinari equip de plantador, per la gran feina feta.

Ens veiem al setembre a la Festa de la Sega!

Fotografies de: Eduardo i  Josep M. Torras

Publicat el 29/06/2021