El Projecte NOCTUA

El terme NOCTUA prové del nom científic del mussol comú, Athene noctua, ocell que va ser adoptat en els temps de l’antiga Grècia per la Devesa Athena, com a símbol de la intel·ligència i coneixement.

Des de la Fundació Plegadis i amb la col·laboració de la Fundació del Zoològic de Barcelona, hem engegat aquest nou projecte on treballem amb totes les espècies de rapinyaires nocturns de casa nostra, els genèricament anomenats, “mussols”.

S’han instal·lat 8 gàbies, una per cadascuna de les nostres espècies de “mussol”, perfectament adequades per recepcionar els animals, amb sistema de refrigeració i neteja. Les quals s’adequaran amb la reproducció de l’hàbitat més fidedigna possible del que tindrien aquests ocells en estat salvatge.

Es treballa amb ocells considerats irrecuperables per poder tornar al medi amb suficients garanties de poder caçar i viure. Procedeixen de la xarxa de Centres de Recuperació de Fauna Salvatge de Catalunya. Allà s’han fet tots els tractaments possibles, però no sempre l’animal pot ser viable per a ser alliberat. A partir d’aquest moment, des de la Fundació Plegadis, intentem rebre aquests animals i que passin a formar part del projecte Noctua, donant-los les millors condicions possibles i que constitueixin part d’un nucli de l'espècie.

Els objectius del Projecte serien:

• Donar una nova oportunitat de poder viure amb les millors condicions possibles a ocells que malauradament, pel seu estat físic, no poden tornar al medi natural

• Emprar alguns d’ocells com a eina d’educació i sensibilització mediambiental, més tenint en compte que la majoria d’aquests animals tenen lesions provocades per causes antropòfiles

• En el cas que s’acabessin reproduint, aquestes cries serien cedides a la Generalitat perquè les alliberes allà i com cregués convenient

De moment, disposem de:

• 2 ducs (Bubo bubo)

• 2 mussols banyuts (Asio otus)

• 2 òlibes (Tyto alba)

Visita les nostres instal·lacions si els vols conèixer.

Cal agrair a la Fundació del Zoològic de Barcelona la seva implicació i col·laboració; alhora que a la xarxa de Centres de Recuperació de Fauna Salvatge de Catalunya, en especial a C.R.F. de Vallcalent i el C.R.F. de Torreferrusa, poder disposar dels ocells per projecte.

Publicat el 15/07/2020