GRAN FESTA DE LA PLANTADA 2019

Més de 200 visitants van poder gaudir d'una extraordinaria jornada de la Festa de la Plantada de l'Arròs a la Ràpita desenvolupada a l'Aula de la Fundació Plegadis.

Des de les 10 hrs del matí es varen poder anar combinant l'observació i participació a les diverses tasques de treball del camp mitjançant mètodes tradicionals, els quals cal conèixer i preservar, amb la descoberta d'alguns dels projectes en els quals està participant la Fundació Plegadis.

Es van poder veure com és fan estudis d'ocells mitjançant l'anellament científic d'ocells, el recolzament a espècies en regressió amb el seguiment de caixes-niu, el projecte Noctua amb l'observació de rapinyaires nocturns vius, el seguiment que es fa de tórtuga d'estany...fins i tot vàrem poder estudiar de primera mà la biologia d'un peix tant característic del Delta com és l'anguila.

Simultàniament, els cavalls treballaven fort per preparar la terra i rebre les garbes amb l’arròs que posteriorment, i de forma participativa, van servir de planter perquè el camps quedessin plantats d’arròs, el qual esperem poder segar i acabar el seu cicle el dia 7 de setembre a la Festa de la Sega.

Un fort agraiment a tots els voluntaris que van ajudar a que la jornada fòs un gran éxit.

Publicat el 25/06/2019