Arriben Fundació Plegadis els primers rapinyaires nocturns que se’n beneficiaran del Projecte Noctua

La Fundació Plegadis custodia des d’aquest mes de març i dins del Projecte Noctua, dues parelles de rapinyaires nocturns –dos gamarusos (Strix Aluco) i dos mussols banyuts (Asio Otus) - que podran ser emprats com a eina d’educació i conscienciació ciutadana podent també disposar, explica Sergi Sales, coordinador de projectes de la Fundació Plegadis, “d’una segona oportunitat”. Es tracta, detalla Sergi Sales, d’animals que, degut a determinades circumstàncies com ara accidents o interaccions no desitjades amb activitats humanes “resulten malauradament irrecuperables per la vida salvatge”, però poden servir “per crear un nucli reproductor” i permetre l’alliberament al medi “dels pollets que puguin néixer”.

Tot i les limitacions vinculades a les circumstàncies que han patit, els dos gamarusos i la parella de mussols banyuts que des d’ara custodia la Fundació Plegadis poden “amb les instal·lacions i metodologies adequades, arribar a nidificar i reproduir-se”.  El Projecte Noctua, destaca Sergi Sales, “es desenvolupa en col·laboració amb els Centres de Recuperació de Fauna Salvatge de Catalunya” i, “simultàniament amb el Projecte Mifa amb Òlibes” permet donar “una segona oportunitat a aquests valuosos rapinyaires”.

La Fundació Plegadis va néixer l’any 2017 i disposa d’un centre d’educació ambiental multidisciplinari ubicat a la plana deltaica de l’Ebre on desenvolupa activitats per fomentar actituds responsables amb la preservació de la biodiversitat i el foment del turisme ornitològic.

Publicat el 08/03/2019