Des de les Terres de l'Ebre col·laborem amb la llista mundial del "October Big Day" amb 170 espècies.

Aquest passat dia 9 d'octubre, coincidint amb la celebració del "October Big Day" a escala mundial des de la plataforma ebird, vàrem organitzar conjuntament amb Barcelona Birding Point i la col·laboració de Birding Catalunya, una Cursa Ornitològica cooperativa, cobrint la totalitat del territori de les Terres de l'Ebre. Tots els participants podien anar de forma individual o col·lectiva dins les 4 comarques, l'estona que volguessin dins les 24 h del dia. Es va assolir un nombre extraordinari, detectant 170 espècies diferents d'ocells. Gràcies a l'incansable esforç dels ornitòlegs, vinguts de diferents punts del país es van detectar aquest gran nombre d'espècies, mostrant la riquesa i diversitat ornitològica que tenim a les Terres de l'Ebre. En les dates que ens trobem, molt pocs indrets d'Europa es podria superar. El punt de germanor i trobada va ser l'Aula de la Fundació Plegadis on vàrem compartir llistes, experiències... tot gaudint de plats de cuina tradicional deltaica. Finalment vàrem sortejar diversos obsequis cedits per Esteller/Swarovski i la Fundació Plegadis entre la 80 ena de participants. Una vegada analitzats els resultats previs, es va fer un darrer esforç per detectar les darreres espècies que mancaven, fins al moment relaxant de les màgiques postes de sol del Delta.

A pocs llocs pots veure un ocell especialitzat d'alta muntanya com el Trencalòs i alhora a no gaires kilòmetres de distància, ocells marins pelàgics com el Paràsit cuapunxegut, o rareses en l'àmbit català com l'Ànec canyella i la Malvasia capblanca. Una mostra de la biodiversitat que entre tots hem de conèixer, cuidar i estimar.

Agrair la col·laboració de tots els participants i la implicació d'Estelles/Swarovski cedint material divers pel sorteig i deixant testar varis dels productes d'òptica de la marca al llarg de la jornada de camp.

L'any vinent, hi tornarem...

Publicat el 13/10/2021