RESUM DE LA SETMANA SANTA A L'AULA DE LA FUNDACIÓ PLEGADIS

Els dies 2 i 3 d'abril vàrem obrir les portes de l'Aula de la Fundació Plegadis al Delta de l'Ebre, seguint sempre les restriccions degudes a la situació actual amb la Covid i fent totes les activitats a l'exterior.

A les dues jornades es van fer sessions d'anellament, tot coincidint amb el començament de la temporada de nidificació i la migració dels ocells que estan en pas des de les zones d'hivernada subsaharianes, fins als territoris de cria al Centre i Nord d'Europa.
Es van poder estudiar ocells com Cotxa cua-roja (Phoenicurus phoenicurus) i Mosquiter de passa (Phylloscopus trochilus).
Aprofitant les dates i instal·lacions, vàrem conèixer el projecte que duem a terme amb el voluntariat de la Fundació amb caixes-niu, sobretot pensades per les dues espècies de pardal, les quals en gran part de la seva àrea de distribució estan patint una greu davallada poblacional.
També vam ensenyar quina és la biologia dels rapinyaires nocturns de Catalunya, el paper dels Centres de Recuperació de Fauna Salvatge i com la interacció amb l'home afecta els "mussols". Tot això gràcies al Projecte Noctua que duem a terme amb l'ajut del Zoològic de Barcelona.
El dia 2 es va poder acabar la jornada amb un taller de cuina Deltaica amb degustació, on els participants, sota la tutela i guiatge de l'equip de cuina, elaboren els arrossos i fideuades fets amb receptes i productes típics de les Terres de l'Ebre.

Moltes gràcies per l'entusiasme i col·laboració de tots els que vau participar en les activitats.

Fotografies: JM Torras

Publicat el 12/04/2021