LA FUNDACIÓ PLEGADIS AL DELTA BIRDING FESTIVAL 2019- SESSIONS D'ANELLAMENT

Aprofitant el meravellós entorn que ens proporciona l'Aula de Natura de Plegadis, i dins el marc d'activitats del Delta Birding Festival, es van realitzar sessions de descoberta de la migració dels petits ocells a través de l'anellament científic.

Les tardes del passat cap de setmana, vàrem poder observar les diverses espècies d'ocells que estan de camí des de les seves zones de nidificació al nord/centre d'Europa i van a passar l'hivern a terres africanes, més enllà del desert del Sàhara.

Les espècies més estudiades varen ser l'oreneta vulgar (Hirundo rustica), la boscarla de canyar (Acrocephalus scirpaceus) i la cadernera (Carduelis carduelis). Amb les quals es va poder estudiar com esbrinar el seu sexe i edat alhora que les adaptacions fisiològiques que aquells ocells pateixen per poder fer viatges de tants milers de kilòmetres. Es van anellar prop de 200 ocells entre els quals espècies tant vistoses i interessants com són la cotxa blava (Luscinia svecica), el blauet (Alcedo atthis) i la gran estrella de la jornada que com va ser l'anellament d'un jove de martinet menut (Ixobrychus minutus).

Simultàniament, es van anar mostrant els diversos projectes en els quals esta treballant la Fundació Plegadis com són les tortugues d'estany (Emys orbicularis), les anguiles (Anguilla anguilla), les Nacres (Pinna nobilis) i el projecte Noctua basat amb rapinyaires nocturns irrecuperables però els quals es recepcionen a les nostres instal·lacions.

Publicat el 26/09/2019